BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 13, 2010

BOLEH SERASI KE TAK??

aku xtau nk kata aper..kata aper?aper?apekebenda ntah aku nih..sebenarnya da lama nk tulis tp asyik pospon..pospon jek..ceriternyer cenggini...bermula la al-kisah (eceh tetiba jek!!)..ok aku straight to da point la..aku ekceli xpuas ati sgt la psl pas sorang..sorang tukar babysitter..ye la, ownernyer amik budak-budak muda jd pengasuh. umor awal 20-an la..asyik bertukar ganti aje pengasuh taska tuu..ye la mayb dorang yg muda2 ni nk sambung belajar..jiwa muda remaja ni susah gak kita nk men agak2 sikap dorang ni..

jd pengasuh jiwa kena strong beb!! nk berhadapan nga kerenah kanak-kanak klo jiwa xkuat leh jadi 'hulk' nanti..ni la akan menyebabkan ati bikin cepat panas..pas tu mula la nk marah2 kat budak2..tengking2...lama-lama nek kaki tgn plak..xsampai sebulan aku antar najwa ke taska da beberapa orang da bertukar silih berganti..baby baru je nk serasi tiba-tiba pengasuh da berenti..pas tu nk serasi balik amik masa lak..kadang2 aku hangin gak..ye la kita ni sebelum tinggal ank pesanan da berbakul2 da kat pengasuh..2 3 ari gak la aku duk pesan menda yg sama..kot2 dorang luper or wat2 lupa (ahakss)..bila da rasa yakin baru la aku x tinggalkan pesanan PENAJA ni...eceh..tp da rs syok n pala ni xpikir menda2 yg xsepatutnya di pk, tiba2 dorang berenti lak..masuk yg baru kena tinggal pesan yg berbakul2 lak..xsuka..xsuka tau..!!tp nk wat camno, xkn nk angkut baby ke opis..so, tawakal ajer la..

skang ni aku tgk ada pengasuh yg 'ok' n dewasa skit dr yg dulu2 tuu..da hampir seminggu aku duk prati kan dia, ati ni rasa lega jek. tgk dia ada sifat keibuan, matang n ok la..ok la..hope ok la selama2 nya..hrp2 dia pn xbrenti la yer!! susah la baby n 'mak baby' ni nk serasi lak nanti. klo pikir2 kn nk jek aku jaga shendiri najwa..tp kekangan kje beb. mula la pk nk brenti kje la..nk meniaga sendiri la..nk jd boss la (ni yg utama k)..haha. giler angan2 aku nih. mula la berangan2 ader butik tudung JENAMA sendiri..ader kedai BAKERY ala cafe la..ceh..x abis2 duk berangan!! insyaallah, doa2 kn la..AMIN..

KALAU la laki haku 'jutawan'...aper ni,tetiba jek aku ni??hehehe..
akan aku PERGUNA kan 'dia' tunai kan impian haku ituu.sori papa..bukan 'pergunakan'..tp pinjam jp wit nk wat modal nnt ganti balik arr..kata lautan api sanggup direnangi..gunung yg tinggi sanggup didaki?? ahakks..ni la PENGORBANAN wat insan 'tersayang'...uwikk.
da..da..melalut lak aku ni..da gi wat keje nun..oh, rupa2 nya aku baru tersedar dari mimpi bahawasanya aku hanya 'makan gaji'..haha..
continue next entry k..daa..........