BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 22, 2010

RAYA DAY PART 2..

Salam..baru nak citer pasal raya hari ke-2 plak ni. raya pertama just raya kat umah umi dan gi umah atok (mak umi). raya ke-2 baru nak gi umah mentua.haha..apa punyer menantu daa..menantu antu? ahaks..sebenarnyer nak wat pengumuman ni, umah mentua hanya ambil masa setengah jam jerk bersamaan dgn 35 km..haha..sila jeles kay.! memandangkan saya orang pasir mas, my hby orang tanah merah jek. kiranya daerah bersebelahan jer. alhamdulillah la dapat jodoh dekat je kan. tak berebut nak balik raya..hehe..lalalala.

Kebiasaan bila gi sana tak penah tidur umah mentua. mesti korang anggap kejam kan!..kan!..jgn la gitu. dengar dulu penjelasan hamba yg very2 da ikhlas ni..ceritanya bermula begini..'once upon the time..when i walk2..(ni skrip amer dlm DRAMA ULAR EMAS kay)..haha..gilos aku ni. merapu tahap gaban laks..ok,serius ni kay..mcm ni al-kisahnya..my hby ada 7 beradik dan dia anak ke 5. sumer adik-beradik da kawin da. adik bongsu dia umor dlm 31 taun kot..cuba korang pikir berapakah usia suamiku itu..?emak dia da lama meninggal dunia. masa my hby umur 21 taun lagi. tinggal la ayahnya yg menduda waktu itu..angkat tgn saper nak jadi bini dia..kikiki..eh korang ingat ayah mentuaku ni tak laku ke?iskh..laku taw.

Bila isteri terchinta kembali ke rahmatullah, sampai lak jodoh dia dgn janda beranak 6. haa, beli 1 dapat free 6 lagi taw.haha..so, adik-beradik tiri my hby sumer da besar panjang..da beranak pinak da pun. dari 6 beradik tiri tu 3 orang memang duk umah mentua aku la. campur lak nga anak bini lagi..ha,korang pikir la camner dia punyer 'kekraudetan' dia dlm umah tu..tak kan bila balik sana nak tido depan tv..bergolek, berguling, tertonggeng bagaikan. biasa la umah kampung bilik tak banyak. so, bagi menyelamatkan maruah ku sbg istri yg sejati ini, 'tetiba jerk' tiap2 kali balik kampung kitaorang bermalam di umah umi jer. tapi slalu balik menjenguk mentua k...haa, ni la citer sebenar..THE END.

Ok, kita sambung jalan2 pegi raya lak. dalam kul 10 pagi kami bertiga berdesup gi umah mentua la. jalanraya time raya2 ni sedikit jem la kan..papa tak kal pun ayah gitau kitaorang nak gi beraya ni. konon2 nyer nak wat suprais la kan..masa on da way nk sampai da kat umah tiba2..kringgg..kringggg...fon papa berbunyi..

'ha, tak der?'..la kitaorang da nak sampai ni...ooo...tak per la.' aku heran gak dengar papa cakap macam tu..
'naper hby? (panggilan manja suami..ahakss)..
'ayah gi pasir mas la'..
laa..abis tu camner?da sampai ni...ayah gi umah saper?
'umah sedara mara mek (panggilan ibu mentua)..petang kot balik..tapi tak per la kita gi beraya umah abg yie la..

memandangkan aku ni isteri yang tak banyak bantahan (poyo jerk), so aku menurut saja la kata si suami. lagipun ni kan raya. time ni la nak jumpa adik-beradik papa yang lain. so kitaorang pun terjah la umah abg yie..dia ni abang no.3 berkahwin dgn orang sekampung dia jerk. tempat yang kitaorang nak pegi ni umah mentua dia la. abg yie tinggal n keje kat johor. masa aku bersalin ari tu kami tak jumpa lagi dan dorang tak tengok lagi najwa ni.

sampai je umah mentua abg yie tgk ramai orang..rhupa2 nya ada kenduri kat umah tuu. apalagi langkah kanan la kitaorang ni..hehe..tak banyak pun pic kitaorang snap sebab kat umah orang kan..maluu. (ngades2 plak)..tapi eklis ada gak pic kenangan tuu. so, layan je la..

budak tembam tu tido
ni wife abg yie..k.zie
pakai skirt jens tp rambut still pacak..
 Lepas makan bagai kitaorang nak gi beraya plak umah member papa..dekat2 situ gak. kebetulan ari tu ada majlis pertunangan adik perempuan member dia. disebabkan baru jer lepas makan, aku da tak boleh sumbat da. just minum air jaga ati tuan rumah. tapi tak sempat nak bergambar nga bakal pengantin perempuan coz masa pegi tu dia baru jer nak mekap2..tak dapat bergambar nga bakal pengantin, ambil pelamin je la. kira vouge jugak la kan sebab baru jer tunang tapi majlis mcm ari kawian, ada pelamin bagai..tema tunang biru muda..erm, nice...
wife member papa
nak jugak..
dulu ber-2..skang ber-3

Kitaorang tak tunggu sampai majlis siap sebab papa gitau ayah da balik ke umah. So, berangkat la plak menuju ke umah ayah. Dapat la jumpa adik-beradik papa yang lain. 


Lepak2 umah ayah sampai ke petang sampai ujan turun dgn lebatnya..papa ajak balik p.mas sebab nanti jln jem..haha. alasan tak boleh blah..tu je la momen raya kitaorang..

0 SUDI TAK?: