BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 26, 2010

ceriter Raya Lagi..

Salam..malam ni nak sambung ceriter raya lagi taw..aritu sampai mana da? lupa rr..okey..ingat da...
lepas da puas menelek lembu yang dikorban, da puas bagi pacat isap darah dan bengkak-bengkak dek gigitan nyamuk, kami siap-siap la nak balik..nak kejar masa sebab dalam kepala ni banyak plan..kami tinggalkan abah sorang kat situ bagi melapah daging dan amik siap-siap bahagian najwa. kami caww dulu ke pasir mas umah mak sedara. gi beraya jap. lama tak merasa tapai dia..sangat rajin dia buat macam-macam menu di pagi raya..dan sangat sedap masakan dia..hehe

tapi mak sedara tak der. tak balik-balik lagi dari tempat korban..singgah makan jap sebab anak dara dia ada kat umah..aku bantai nasi tomato dan tentunyer tapai..siap makan, blahh la..haha..gi amik abah plak..adeh..sungguh ngantuk dan penat..

ni hasil korban,


ni wat sop sodapp giler

kaki daa..
adeh..si tecik pun menyibuk sama

bahagikan siap-siap lauk tu nak sedekahkan..niat asal nak wat makan-makan, jemput jiran dan sedara mara tapi apakan daya masa mencemburuiku..hikhik..

lepas asar kitaorang cabutt ke laloh, kuala krai..pegi umah akak sulung. sebelum tu singgah umah mentua jap..hehe..tang umah mentua jer mesti singgah kejap jer..tak penah lama-lama..hehe..diam-diam taw!

selingan nih..
otw to laloh
oppss..iklan sat yer..shawl kat atas tu dari kedai online aku yer..masih available 9 pcs..(4pcs plain,5pcs printed)..saper-saper minat roger kay..rege asal rm 40..diskaun rm 35 jer..beli banyak leh nego lagi taw!

aktiviti malam plak..sebab da janji nga budak-budak ni..
bbq la konon..terabur jerk..asal masak udah ler daging tu..daging bakar cicah air asam..huih, leleh liuq

xtvt pagi..aku suka duk laloh ni..rasa suasana kampung..umah umi aku umah taman..tak rasa sangat kekampungan tu..udara di laloh sejuk jer..pagi-pagi udara bau manis..haha..leh gitu?

pagi-pagi bukak bonet depan..aper motif ntah..aikk, lepas raya pun umi nak wat ketupat?haha..yumyum..kakak sulung duk kopek kulit ubi..huh..ujan-ujan sangat sonok makan ubi ngan air kopi o panas..najwa biasa la menyibuk jerk keje dia..papa tukang jaga api..haha.

xtvt tengah ari..amik kesempatan..da lama teringin..hehe
ni dekat Lata Rek..lama giler tak mandi air terjun..amik kesempatan walaupun masa ciput sesangat..mandi tak sampai sejam..najwa da nangis sebab jeles tengok mummy n papa madi manda..haha..oppsss..nak datang sini hanya 10 minit dari umah akak aku..len kali leh datang lagi..

lepas mandi balik makan dan siap-siap nak balik ke kemaman..ermmm..singkatnyer masa..tak puas nak jimba-jimba dengan geng laloh..haha..bilakah masa itu akan tiba lagi??hikhik

ni umah kampung..tapi sangat best duk sini..

0 SUDI TAK?: