BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 14, 2010

Jalan-jalan Cari Makan ( JJCM )

Salam..JJCM? hehe..ni bukan program Salina Chef Wan kay..ni program kami sekeluarga. memandangkan my parent ada di kemaman ni, maka hari cuti sebegini harus lah dimanfaatkan sebaik mungkin. jadi nyer kami (i n my hby) eh termasuk najwa skali la..terajin la nak kuar umah pagi-pagi. bila umi datang maka kami rajin nak gi sana sini..so, pagi tadi kami berempat (tak termasuk abah) nak gi pasar cari lauk -pauk untuk seminggu dan sambil-sambil tu leh gak menjamu selera..sambil makan sambil nengok ragam orang..

naper abah tak ikut? erm..lepas solat subuh dia tak mau bangun plak..k la, beli bungkus jer kat dia..so, tempat yang dituju Pasar Besar Chukai. tapi sebelum gi borong lauk-pauk, sayur-mayur harus la gi sarapan dulu..tempat sarapan di belakang pasar tu jer. kedai dia jenis berderet-deret tu..macam-macam ader..nasi minyak, satay, roti canai, nasi dagang, kuih-muih..haa, banyakkkk.

apa nak makan ni? aku rasa macam nak makan semua jer..haha..mata tengok sumer tu sedapp jerk. so, pilihan terbaik makan nasi minyak+ayam goreng panas-panas..umi makan benda yang sama tapi last-last tu mintak lagi roti canai kosong..my hby makan satay jer..tapi yang demo tu semua aku bedal gak..kesimpulannya pada pagi tadi aku menang sebab paling banyak makan..haha..da..da..asyik citer makan jer..

lepas siap isi pewut kami terus ke agenda utama..mencari lauk-pauk.. so, layan jer la pic yang sempat di snap ni..

umi duk pilih sayur..

banyak nyer memborong..

uikk..kalut nyer!

najwa ralik tgk kucing..

tgk jer tak puas ati..nak duduk
mula-mula pergi bahagian sayur-mayur..banyak sangat pilihan..pilih la yang mana jer yang nak..haha. tapi sempat sambar seikat petai..ulam-ulaman ni awet muda taw! ahaksss..

hasil rembatan sayur..






lepas bahagian sayur, tuju plak tempat jual ikan. sini suasana dia bising sikit..acara laung-melaung..hehe..tapi ikan, sotong, semua la segar-segar belaka..macam nak kaut semua jer..aku kan tamakk

jom beli ikan..

suasana pasar..


nak tengok tak apa yang ada? jom-jom..
besar nyer ikan..sotong katak tu..besar giler

beli kepala ikan merah..sebelah rm 15

sotong jarum..rm 7/kilo..ada telur taw
haa..kalo datang pasar kan, macam-macam la nak kan..tapi bab nak masak liat sikit. sejak umi ada kat umah ni, aku tak sempat masak lagi..asyik dia jer masak..(padahal aku malas) hahaha..buruk bonar prangai eden ni..hikhik..

k la, ni ajer la untuk santapan korang dalam JJCM ni..jumpa lagi di lain masa pada hari dan waktu yang sama di TV3..haha tetiba..k, cekidaut..

1 SUDI TAK?:

cik ungu said...

salam

sumpah anak akak comel gile mcm shin chan!!!