BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 25, 2010

Ratu hati mummy..

Najwa oh Najwa..adik adalah ratu hati mummy & papa..'adik' panggilan manja daripada kami untuknya. sekarang (di saat aku sedang menulis) usia adik da masuk 8 bulan 8 hari..melihat keletahnya membuatkan kami terhibur..membesar di depan mata adalah satu saat yang dinanti-nantikan..

adik terlalu lincah..cergas beraksi. pandai drive da skang ni..(nek walker la!) tempat sukar dan menghalang laluan adalah cabaran baginya..menguji minda bagaimana untuk dia melepasi halangan itu..owh Najwa. kadang-kadang tingkah dan aksinya tidak terjangkau oleh fikiranku..Alhamdulillah Allah mengurniakan kami satu anugerah yang tidak ternilai harganya..




sekarang da pandai tolong mummy mengemas umah..aku nk lipat pakaian, dia pun sibuk sama..nak masak kat dapur dia tolong mengemas pinggan mangkuk atas rak pinggan..kadang-kadang kita ni tak terkejar dibuatnya..waktu nak cuci toilet, dia terjun dengan walkernya dalam toilet tu..aihh..kerajinan adik ni bisa membuatkan mami bertukar jadi ottomen..jangan bertukar jadi raksasa da la..nanti Qayyum (sepupu najwa) tiba-tiba jadi ottomen plak..tak leh jadi ni..kalah kita nanti..haha.

tengok la apa jadi kalo dia main-main dengan papa dia...ishkk





cuba teka topi ke apa tu??plastik biskut daa...alahai anak mummy ni..

ni plak cuba tengok perbezaan fizikal najwa dan sepupu dia..

masa ni sepupu dia (Mohd Razin) berusia 2 bulan lebey..najwa plak 7 bulan..tapi masa najwa 2 bulan lebey lagi besar dari Razin tu taw..terbaru najwa gi check up kali ke 8 (usia 8 bulan) berat najwa 8.5..still balance..
ramai member aku bertanya..'ko bagi makan apa ek kat najwa tu?'ahh..blurr kejap..minum susu macam biasa..makan dia memang juara..selera jerk..setakat ni dia tak penah sakit/demam kawan-kawan..Alhamdulillah la..sihat memanjang..jauhi perkara itu..

kadang-kadang member tanya lagi..'apa pemakanan yang ko amalkan masa preggy kan najwa?' owh..biasa2 jer tapi ada la amalkan sikit-sikit pesanan orang tua-tua..dari segi pemakanan aku makan apa yang boleh dimakan..asalkan tak efek pada baby dan kesihatan aku..tapi ada rahsia gak..nak taw rahsia apa??

tunggu next entry la..saja nak kasi korang tertanya-tanya..haha..dush!dush!...bye..

1 SUDI TAK?:

noor afzan said...

hamboi..sihat nau baby najwa..
huhu~