BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 17, 2011

Jaga dalam jaga luar

Arini nak share dengan kengkawan ubat-ubatan atau dengan nama lain supplement yang aku makan skang ni..ecehh..tapi nak kata makan ikut waktu tak jugakk..makan ikut aku suko..haha..tang ni jangan ikut noh.!

pil ni aku jumpa masa aku berpantang kat umah di p.mas..ada sorang makcik datang promote minyak2 panas, ubat resdung dan macam2 la..salah satu yang aku teringin ialah Herba Pelansing Badan keluaran N-Imana..dia punyer kilang kat Kota Bharu..kat kemaman ni aku tak taw nak beli kat mana..sebab tu aku makan kadang2 dan ikut suka..kalo ikut arahan kena makan 2 biji pagi dan 2 biji malam. tapi aku makan 2 biji malam jer sebab nak jimat..haha dush..dush..(kang susah nak dapat ni) =p

ubat ni sangat best uols..aku kang kerap sangat sembelit..so, bila aku rasa pewut ni da banyak sangat isinyer aku makan ubat ni malam ari..esok bila bangun tido gerenti nak membuang..hehe..pewut tak sakit memulas macam ubat pelansing lain tuu..just lawas jer..bestt..tapi disebabkan susah nak dapat aku berhajat nak tukar ke Herba Kencana plak..macam baguss jer produk tuu..

yang ni plak Cocoa Collagen Shake keluaran Sendayu Tinggi..aku pantang dengar kolagen ni..ye la, untuk kecantikan kulit kan..ahakss..lagipun perasa coklat. kalo soya tu sowii aku tolak ketepi..so,beli la sekotak nak try..tapi hanya beberapa sacet jer aku minum sebab bagi aku tak sedapp..perasa coklat tapi bukan macam milo tuu..so, minum ikut suka jugakk..sebab tu kulit aku tak cantik2..hak hak..

yang ni plak minuman kesihatan B'Young keluaran Zhulian..aku tak beli pun tapi akak aku yang duk klang kasi 3 sacet kat aku. suh try kata nya..aku da lama tau pasal minuman ni tapi tak mampu nak beli..cecah RM 1k beb minuman ni 1 kotak..giler mahal..!da ado orang bagi aku amik la..hehe..sape taknak barang  free.kan..kan..okeh, dia bagi 3 sacet untuk pagi, petang dan malam..

masa nak pi keje aku bawak satu sebab nak minum kat opis..tapi tersalah amik daa..aku pi amik yang malam plak..aku bantai sajork la..lagipun aku rasa tak berdosa pun kalo aku langgar arahan..hehe..bila minum tu..ya rabbii..tak sedap giler okeh! rasa macam sayur mentah yang kita blend pastu kita minum..korang bayangkan..tapi bila aku pikir kesian plak kat akak aku tu beria2 suh aku try, aku minum gak sampai abis walaupun muka aku dan senget2 menahan geli tekak..huhu..pastu aku da tak minum da..ado 2 sacet lagi tak sentuh..mujur aku tak beli.kalo tak menyesal aku sampai 7 keturunan..hikhik..


okeh, tu ajer setakat ni supplement aku..kalo ado yang terbaru aku apdet lagi..tapi harap2 aku makan secara berdisiplin lepas ni..hehe..

2 SUDI TAK?:

Ogy said...

wahhhh...ni musti kulit dan body cun melecun ni...

tp byoung tu mmg mahal kan...aduss..kalo datin2 leh le beli..tak pun gaji atas 5 k...baru mampu beli rasanya...huhuhu

rusz said...

mama, sebab xcun la nk cuba mcm2 ni..hehe..byoung mahal giler..xmampu den

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers